Je kunt acteurs gebruiken om een goede video te maken voor je bedrijf, maar je kunt ook gebruik maken van animatie. Motion design is een ontzettend populaire techniek bij het maken van video’s. Dat is ook niet gek, want motion graphics pakken goed de aandacht van je publiek. Door de levendige kleuren en het geraffineerde uiterlijk, vallen video’s met motion graphics goed op.

Wat is motion design?

Motion design is het ontwerpen van bewegende illustraties of teksten voor een video. Deze worden gemaakt met behulp van animatie, tekeningen en andere effecten. Alles wat niet gefilmd is met een camera valt onder motion design. Bijvoorbeeld geanimeerde bedrijfslogo’s, elementen in infographics en special effects. Een motion designer heeft vaak een specifieke stijl, hier zijn er wel een aantal van. Verder kun je voor een goed motion design kijken naar de trends rondom deze ontwerpen. Op dit moment zijn bijvoorbeeld kleuren paletten populair met fel en neon, het gebruik van contract, grain en het soepel overvloeien van kleuren heel populair. 

Motion graphics voor formele uitleg

Een motion design kun je voor verschillende doeleinden gebruiken. Het is een stijl van video’s die voor verschillende doelen heel geschikt is. Wanneer je als bedrijf een product of dienst moet uitleggen, met een professionele uitleg en een formele ondertoon, dan is een motion design zeker een mogelijkheid. Met motion graphics zorg je ervoor dat je je onderscheid van je concurrentie. Dit is zeker belangrijk, omdat je zo beter onthouden wordt door de doelgroep. Motion design door Cooler Media is daarom een heel goed idee, als jij je product of dienst wilt uitleggen aan je doelgroep.

Complexe zaken uitleggen

Met beeld is het een stuk makkelijker om complexe zaken goed over te brengen naar je publiek. Audiovisuele content wordt namelijk veel beter onthouden dan tekst, omdat wij mensen audiovisueel zijn ingesteld. Door gebruik te maken van animatie, wat je bijvoorbeeld ook in een uitlegvideo kunt doen, kun je de complexe zaken juist begrijpelijk en behapbaar maken voor je doelgroep. Op deze manier zorg je er niet alleen voor dat ze het beter begrijpen, maar ook dat ze het beter zullen onthouden.

Aanbevolen artikelen